27 Ekim 2023 Cuma

Mülki Bekadan Gelmişem Fani Cihanı Neylerem. Yunus Emre.

Osmanlıca Hat Levha Yunus Emre Mülki Bekadan Gelmişem Fani Cihanı Neylerem

Mülk-i bekadan gelmişem fani cihanı neylerem,
Ben dost cemalin görmüşem huri cinanı neylerem.

Yunus Emre / Divân / Beyit
*
Bismillahirrahmanirrahim
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
*
Mülk-i bekadan gelmişem, fani cihanı neylerem
Ben dost cemalin görmüşem, hur-i cinanı neylerem

Vahdet meyinin cur’asın maşuk elinden içmişem
Ben dost kokusun almışım, müşk-i Hutan’ı neylerem

İbrahim’im, Cebrail’e hiç ihtiyacım kalmadı
Muhammed’im dosta gidem, ben tercumanı neylerem

İsmail’im Hak yoluna canımı kurban eylerem
Çünkü bu can kurban olur, ben koç kurbanı neylerem

Eyublayın şol maşukun cevrin tahammül eylerem
Circisleyin Hak yoluna çıkmayan canı neylerem

İsa gibi dünya koyup, gökleri seyran eylerem
Musa-i didar olmuşum ben, len-terani neylerem

Miskin Yunus maşukuna vuslat bulunca mest olur
Ben şişeyi çaldım taşa, namus-u ârı neylerem

Aşık Yunus Emre Divânı
*
🌐 Osmanlıca Lisan-ı Osmani Beytullah YILDIRIM 
✔️ Osmanlı Türkçesi Okumaları 
✔️ Eskimez yazı, Kur'an elifbası alfabesi, Kadim Türkçe 
✔️ Sayfamıza destek için abone olmanızı istirham ederim  
✔️ Kıymetli yorum ve önerilerinizi lütfen yazınız 
✔️ Yeniliklerden haberdar olmak için bildirim zilini açmayı unutmayınız 
✅ iletişim: osmanlicatr@gmail.com 
#Osmanlıcalisanı #Türkçe #Osmanlıca #öğreniyorum #Arapça #Farsça #derseri #OsmanlıTürkçesi #hatörneklleri #hatlevha #hatsanatı #hattat #OsmanlıDevleti #Türkiye #şair #şiir #edebiyat #divan #Okuma #edebimetin #küfi #sülüs #nesih #talik #celidivani #divani #rika #celitalik #celisülüs #söz #gazel #ketebe #kitabe #beyit #darbımesel #kelam #tezhip #müzehhip #minyatür #ottoman #language #Şuküfe #OsmanlıcaDersleri #عثمانليجه #BeytullahYILDIRIM #Bismillahirrahmanirrahim #keşfet #Shorts #reels #YunusEmre #divan #Beyit #mülki #bekadan #gelmişem #fani #cihanı #neylerem #ben #dost #cemalin #görmşem #huri #cinan 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...