15 Ekim 2023 Pazar

Işkun Kıldı Şeyda Meni Cümle Alem Bildi Meni, Bana bir sen gereksin.

Osmanlıca Hat Levha Hoca Ahmed Yesevi Işkun Kıldı Şeyda Meni Cümle Alem Bildi Meni

Işkun kıldı şeydâ meni cümle âlem bildi meni
Kaygum sensin tüni küni menge sen ok kereksen
Uçmah kirem cevlân kılam ne hûrlağa nazar kılam
Anı munı men ne kılam menge sen ok kereksen.

Hoca Ahmed Yesevî Hz. 
*
Bismillahirrahmanirrahim
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Aşkın çılgın eyledi beni. Cümle âlem tanıdı beni.
Kaygım sensin gece gündüz. Bana bir sen gereksin.
Cennete girip gezmeyi, hurilere bakınmayı…
Ne yapayım onu bunu? Bana bir sen gereksin.
Hoca Ahmed Yesevî Hz. (V.1166)
*
Işkun aldı benden beni
Bana seni gerek seni
Ben yanaram düni güni
Bana seni gerek seni

Yûnus Emre (v.1320'ler)
*
🌐 Osmanlıca Lisan-ı Osmani Beytullah YILDIRIM 
✔️ Osmanlı Türkçesi Okumaları 
✔️ Eskimez yazı, Kur'an elifbası alfabesi, Kadim Türkçe 
✔️ Sayfamıza destek için abone olmanızı istirham ederim  
✔️ Kıymetli yorum ve önerilerinizi lütfen yazınız 
✔️ Yeniliklerden haberdar olmak için bildirim zilini açmayı unutmayınız 
✅ iletişim: osmanlicatr@gmail.com 
#Osmanlıcalisanı #Türkçe #Osmanlıca #öğreniyorum #Arapça #Farsça #derseri #OsmanlıTürkçesi #hatörneklleri #hatlevha #hatsanatı #hattat #OsmanlıDevleti #Türkiye #şair #şiir #edebiyat #divan #Okuma #edebimetin #küfi #sülüs #nesih #talik #celidivani #divani #rika #celitalik #celisülüs #söz #gazel #ketebe #kitabe #beyit #darbımesel #kelam #tezhip #müzehhip #minyatür #ottoman #language #Şuküfe #OsmanlıcaDersleri #عثمانليجه #BeytullahYILDIRIM #Bismillahirrahmanirrahim #HocaAhmedYesevi #YunusEmre #aşkın #çılgın #eyledi #Allah #beni #ne #yapayım #onu #bunu #bana #Sen #gereksin 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...