5 Ekim 2023 Perşembe

Beni Lütfunla Şeha Hürrem ü Şadan Eyle, Gonçe-i Hatırımı Gül Gibi Handan Eyle.

Osmanlıca Hat Levha Mahmud el Gaznevi Beni Lütfunla Şeha Hürrem ü Şadan Eyle

Beni lütfunla şehâ hürrem ü şâdân eyle
Gonçe-i hâtırımı gül gibi handân eyle.

Mahmud el Gaznevî (Gazneli Mahmud
Ey şâhım, beni lütfunla sevindir, memnun eyle.
Gönlümün goncasını gül gibi güldür (açtır).
*
Bismillahirrahmanirrahim
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
*
Katı’ Sanatçısı, Mahmud el Gaznevî: İstanbul Üniversitesi Nâdir Eserler Kütüphânesi’nde 
bulunan 1685 tarihinde Sultan 4. Mehmed için hazırlanmış olan “Tuhfe-i Gaznevî” adlı 
albümü ile tanınmaktadır. 120 sayfadan oluşan eserin cildi, hattı, şiirleri, kâğıt oymaları, 
tezhib ve minyatürleri dâhil olmak üzere tamamı Gazneli Mahmud’a aittir. 
Her sayfa birbirinden farklı zengin bir içeriğe sahiptir. Eserden elde edilen bilgilere göre 
sanatkâr aslen Gazne’li bir Türk olup İstanbul’da yaşamış ve bir süre Bosna’da bulunmuştur. 
Mûsikî ile de meşgul olduğu tahmin edilmektedir. Albümdeki bir şiirinde Bursa’lı Fahrî’ye 
karşı bu eseri ile övünmektedir. Sanatkârın bilinen başka bir eseri mevcut değildir.
*
🌐 Osmanlıca Lisan-ı Osmani Beytullah YILDIRIM 
✔️ Osmanlı Türkçesi Okumaları 
✔️ Eskimez yazı, Kur'an elifbası alfabesi, Kadim Türkçe 
✔️ Sayfamıza destek için abone olmanızı istirham ederim  
✔️ Kıymetli yorum ve önerilerinizi lütfen yazınız 
✔️ Yeniliklerden haberdar olmak için bildirim zilini açmayı unutmayınız 
✅ iletişim: osmanlicatr@gmail.com 
#Osmanlıcalisanı #Türkçe #Osmanlıca #öğreniyorum #Arapça #Farsça #derseri #OsmanlıTürkçesi #hatörneklleri #hatlevha #hatsanatı #hattat #OsmanlıDevleti #Türkiye #şair #şiir #edebiyat #divan #Okuma #edebimetin #küfi #sülüs #nesih #talik #celidivani #divani #rika #celitalik #celisülüs #söz #gazel #ketebe #kitabe #beyit #darbımesel #kelam #tezhip #müzehhip #minyatür #ottoman #language #Şuküfe #OsmanlıcaDersleri #عثمانليجه #BeytullahYILDIRIM #Bismillahirrahmanirrahim #GazneliMahmud #MahmudelGaznevî #beni #lütfunla #şeha #hürremü #şadan #eyle #goncei #hatırımı #gül #gibi #handan #eyle  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...