6 Eylül 2016 Salı

Osmanlıca Edebiyat Şiir Orhan Veli İstanbul'u Dinliyorum

Osmanlıca Edebiyat Şiir Orhan Veli İstanbul'u Dinliyorum

استانبولي ديكله يورم

                                 
استانبولي ديكله يورم، كوزلرم قاپالي؛


اوكجه خفيفدن بر روزكار اسيور؛

ياواش ياواش صاللانيور

ياپراقلر آغاچلرده؛

اوزاقلرده، چوق اوزاقلرده

صوجيلرك هيچ دورمايان چينغيراقلري؛

استانبولي ديكله يورم، كوزلرم قاپالي

استانبولي ديكله يورم، كوزلرم قاپالي؛

قوشلر كچيور، ديركن؛

يوكسكلردن، سورو سورو، چيغلق چيغلق

آغلر چكيليور داليانلرده؛
بر قادينك صويه دكيور آياقلري؛

.استانبولي ديكله يورم، كوزلرم قاپالي

استانبولي ديكله يورم، كوزلرم قاپالي؛

بر قوش چيرپينيور اتكلرنده؛

آلنك صيجاقمي، دكلمي، بيلميورم؛

دوداقلرك ايصلاقمي، دكلمي، بيلميورم

بياض بر آي دوغيور فيستيقلرك آرقاسندن

قلبكك ووريشندن آكلايورم؛
.
استانبولي ديكله يورم


اورخان ولي

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı
Önce hafiften bir rüzgar esiyor;
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar, ağaçlarda;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Kuşlar geçiyor, derken;
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Ağlar çekiliyor dalyanlarda;
Bir kadının suya değiyor ayakları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde;
Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum;
Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum;
Beyaz bir ay doğuyor fıstıkların arkasından
Kalbinin vuruşundan anlıyorum;

İstanbul'u dinliyorum.
Orhan Veli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...