29 Ekim 2023 Pazar

Leyli Zülfün Sihr-i Gamzen Akl u Canum Aldılar, Eyleyüb Mecnun Beni Sahra-yı Aşka Saldılar. Selimi

Osmanlıca Hat Levha Yavuz Sultan Selim Han Leyli Zülfün Sihr-i Gamzen Akl u Canum Aldılar

Leylî zülfün sihr-i gamzen ‘akl u cânum aldılar
Eyleyüb Mecnûn beni sahrâ-yı ‘aşka saldılar.

Yavuz Sultan II. Selîm Han - Selîmî /  Hattat: Betül Kırkan / Müzehhip: Zeynep Özkaraca 
Selîmî / Divân / Beyit
*
Gece renkli zülfün ve bakışının sihri aklımı ve canımı aldılar.
Beni Mecnun eyleyip aşk çöllerine saldılar.
Gözlerim sen Yusuf yüzlünün güzelliğini göreli,
Aklım ve gönlüm çenendeki gamze çukuruna düşüp kaldılar.
*
Bismillahirrahmanirrahim
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
*
Leylî zülfün sihr-i gamzen akl u cânum aldılar
Eyleyüp mecnûn beni sahrâ-yı aşka saldılar.
 
Göreli hüsn ile sen Yûsuf-cemâli gözlerüm
Akl u dil çâh-ı zenehdâna düşüben kaldılar.
 
Cân u gönlüm leblerün şevkine kandil mest olup
Sabr elinden şîşe-i nâmûsı yire çaldılar.
 
Leblerün cânâ şarâb imiş görinür su gibi
Şevk ile atşân idüp yok yire cânum aldılar.
 
Dişlerün vasfın Selîmî vasf idelden akl u dil
Baş u cânı terk idüben bahr-ı aşka taldılar.

Yavuz Selîm Han - Selîmî
*
🌐 Osmanlıca Lisan-ı Osmani Beytullah YILDIRIM 
✔️ Osmanlı Türkçesi Okumaları 
✔️ Eskimez yazı, Kur'an elifbası alfabesi, Kadim Türkçe 
✔️ Sayfamıza destek için abone olmanızı istirham ederim  
✔️ Kıymetli yorum ve önerilerinizi lütfen yazınız 
✔️ Yeniliklerden haberdar olmak için bildirim zilini açmayı unutmayınız 
✅ iletişim: osmanlicatr@gmail.com 
#Osmanlıcalisanı #Türkçe #Osmanlıca #öğreniyorum #Arapça #Farsça #derseri #OsmanlıTürkçesi #hatörneklleri #hatlevha #hatsanatı #hattat #OsmanlıDevleti #Türkiye #şair #şiir #edebiyat #divan #Okuma #edebimetin #küfi #sülüs #nesih #talik #celidivani #divani #rika #celitalik #celisülüs #söz #gazel #ketebe #kitabe #beyit #darbımesel #kelam #tezhip #müzehhip #minyatür #ottoman #language #Şuküfe #OsmanlıcaDersleri #عثمانليجه #BeytullahYILDIRIM #Bismillahirrahmanirrahim #keşfet #Shorts #reels #Selimi #YavuzSultanSelimHan #divan #Beyit #leyli #zülüf #sihir #gamze #akıl #canum #aldılar #eyeyüb #mecnun #beni #sahra #aşk #saldılar 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...