14 Ekim 2023 Cumartesi

Ehl-i Dünya Dünyada Ehl-i Ukba Ukbada Her Biri Bir Sevdada Bana Allah'ım Gerek

Osmanlıca Hat Levha Aziz Mahnud Hüdayi Ehl-i Dünya Dünyada Ehl-i Ukba Ukbada

Ehl-i dünya dünyada ehl-i ukba ukbada
Her biri bir sevdada bana Allah'ım gerek.

Aziz Mahmud Hüdayi Hz. / Nesih Hat Levha
*
Bismillahirrahmanirrahim
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Bana Allahım Gerek İlahisi
*
BANA ALLAH’IM GEREK

Neyleyeyim dünyayı
Bana Allahım gerek
Gerekmez mâsivayı
Bana Allahım gerek.

Ehli dünya dünyada
Ehli ukba ukbada
Her biri bir sevdada
Bana Allahım gerek.

Fâni devlet gerekmez
Türlü zînet gerekmez
Haksız cennet gerekmez
Bana Allahım gerek.

Bülbül güle eder zâr
Pervaneyi yıkmış nâr
Her kulun bir derdi var
Bana Allahım gerek.

Beyhûde hevâyı ko
Hakkı bulagör ya hu
Hüdâyî’nin sözü bu
Bana Allahım gerek

AZİZ MAHMUD HÜDÂYÎ
1543 – 1628 İst. Üsküdar
*
🌐 Osmanlıca Lisan-ı Osmani Beytullah YILDIRIM 
✔️ Osmanlı Türkçesi Okumaları 
✔️ Eskimez yazı, Kur'an elifbası alfabesi, Kadim Türkçe 
✔️ Sayfamıza destek için abone olmanızı istirham ederim  
✔️ Kıymetli yorum ve önerilerinizi lütfen yazınız 
✔️ Yeniliklerden haberdar olmak için bildirim zilini açmayı unutmayınız 
✅ iletişim: osmanlicatr@gmail.com 
#Osmanlıcalisanı #Türkçe #Osmanlıca #öğreniyorum #Arapça #Farsça #derseri #OsmanlıTürkçesi #hatörneklleri #hatlevha #hatsanatı #hattat #OsmanlıDevleti #Türkiye #şair #şiir #edebiyat #divan #Okuma #edebimetin #küfi #sülüs #nesih #talik #celidivani #divani #rika #celitalik #celisülüs #söz #gazel #ketebe #kitabe #beyit #darbımesel #kelam #tezhip #müzehhip #minyatür #ottoman #language #Şuküfe #OsmanlıcaDersleri #عثمانليجه #BeytullahYILDIRIM #Bismillahirrahmanirrahim #AzizMahmudHüdayi #ehli #dünya #ukba #bir #sevda #bana #Allahım #gerek #ilahi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...