21 Ocak 2024 Pazar

Hikmetin Başı Allah Korkusudur. Hz. Muhammed S.A.V.

Osmanlıca Hat Hz. Muhammed Hikmetin Başı Allah Korkusudur

Hikmetin başı Allah korkusudur.

Hz. Muhammed S.A.V. 
*
Bismillahirrahmanirrahim
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
*
Hikmetin Başı Allah Korkusudur

Şâh-ı Merdan İmam Ali Rahmetullahi Aleyh.

Zamanın vezirlerinden biri, büyük mutasavvıf Zünnûn-ı Mısrî Hazretleri’yle görüştü ve:

“–Lütfen bana himmet buyurunuz, gece-gündüz pâdişâhın hizmetiyle meşgulüm, onun 
bana karşı iyiliğini umuyorum, fakat darılıp azarlamasından da korkuyorum.” dedi.

Zünnûn Hazretleri hüngür hüngür ağladı ve:

“–Eğer ben, senin pâdişahtan korktuğun kadar Allâh’tan korksaydım “sıddîklar 
(Allah’a teslimiyeti tam olan dosdoğru kimseler)” zümresinden olurdum.” dedi.

Velhâsıl, “Her hayrın başı Allâh sevgisi, hikmetin başı da Allâh korkusudur.”

Allâh’ı seven ve tanıyan kimse O’nun muhabbetine lâyık olamama ve azâbına dûçâr 
olma korkusuyla dâimâ dikkatli davranır, hayâtını ihsan kıvâmında yaşar. 
(Topbaş, Osman Nuri, Faziletler Medeniyeti 1, s. 306)

Kul, Allâh’tan hakkıyla korkarsa hayâtına İslâm muhtevâsında bir istikâmet verir ve 
bütün dünyâ ve âhiret korkularından emîn olur. Nitekim Âlemlerin Efendisi şöyle buyurur:

“Üç şey vardır ki münciyâttandır, yani insanı kurtarır: Gizli ve açıkta Allâh’tan 
korkmak, rızâ ve gazap hâlinde adâleti sağlamak, fakirlik ve zenginlik ânında 
iktisatlı olmak. Şu üç şey de mühlikâttan, helâk edici şeylerdendir: Kendisine 
tâbî olunan hevâ, cimrilik ve kişinin kendisini beğenmesi.” (Münâvî, III, 404/3471) 
...
*
🌐 Osmanlıca Lisan-ı Osmani Beytullah YILDIRIM 
✔️ Osmanlı Türkçesi Okumaları 
✔️ Eskimez yazı, Kur'an elifbası alfabesi, Kadim Türkçe 
✔️ Sayfamıza destek için abone olmanızı istirham ederim  
✔️ Kıymetli yorum ve önerilerinizi lütfen yazınız 
✔️ Yeniliklerden haberdar olmak için bildirim zilini açmayı unutmayınız 
✅ iletişim: osmanlicatr@gmail.com 
#Osmanlıcalisanı #Türkçe #Osmanlıca #öğreniyorum #Arapça #Farsça #derseri #OsmanlıTürkçesi #hatörneklleri #hat #hatlevha #hatsanatı #hattat #OsmanlıDevleti #Türkiye #şair #şiir #edebiyat #divan #Okuma #edebimetin #küfi #sülüs #nesih #talik #celidivani #divani #rika #celitalik #celisülüs #söz #gazel #ketebe #kitabe #beyit #darbımesel #kelam #tezhip #müzehhip #minyatür #ottoman #language #Şuküfe #OsmanlıcaDersleri #عثمانليجه #BeytullahYILDIRIM #Bismillahirrahmanirrahim #Shorts #reels #keşfet #HzMuhammed #SAV #hikmetin #başı #Allah #korkusudur #hadis #ebudavud 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...