21 Kasım 2023 Salı

Ben Bu Cihana Sığmazam. Seyyid Nesimi

Osmanlıca Hat Levha Seyyid Nesimi Bende Sığar İki Cihan Ben Bu Cihana Sığmazam.

Bende sığar iki cihân
ben bu cihâna sığmazam.
Gevher-i lâmekân benim
kevn ü mekâna sığmazam.

Seyyid Nesîmî / Hat: Ayşe Solak / Tezhip: Yeşim Karamık Jandar
İki cihan (dünya ve ahiret) benim içime sığar, ancak ben bu dünyaya sığmam. 
Mekansızlık cevheri bende, ben bu âleme sığmam.
*
Bismillahirrahmanirrahim
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
*
Nesîmî Divânın'dan
Ben Bu Cihana Sığmazam

Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
Yersiz, yurtsuz cevher benim, hiçbir mekana sığmazam

Hem sedefim hem inciyim, Sırat’tan da geçiciyim
Bunca atlas kumaş ile ben bu dükkana sığmazam

Gizli hazine benim işte, göz önünde olan da ben
Maddenin cevheri benim, dağa, ummana sığmazam

Can ile cihan benim, dünya ile zaman menem
Ama ne dünyaya, ne zamana sığmazam

Yıldızlara felek benim, vahiy ile melek benim
Çek dilini dilsiz kesil, ben bu lisana sığmazam

Zerre benim güneş benim; çar penc û şeş sırlar benim
Her şey açık ve meydanda, ben bu meydana sığmazam

Ateşteki ağaç benim, dönüp duran şu taş benim
Bak şu ateş yalımına, ben bu yanana sığmazam

Şeker benim, bal da benim. Güneş benim ay da benim
Herkese can bağışlarım, ama ben cana sığmazam

Gerçi bugün Nesimi’yim, Haşimi’yim Kureyşî’yim
Bundan uludur ayetim; ayete şana sığmazam

Divan Şairi Seyyid Nesîmî
Seslendiren: Sami Yusuf / Nasimi
*
🌐 Osmanlıca Lisan-ı Osmani Beytullah YILDIRIM 
✔️ Osmanlı Türkçesi Okumaları 
✔️ Eskimez yazı, Kur'an elifbası alfabesi, Kadim Türkçe 
✔️ Sayfamıza destek için abone olmanızı istirham ederim  
✔️ Kıymetli yorum ve önerilerinizi lütfen yazınız 
✔️ Yeniliklerden haberdar olmak için bildirim zilini açmayı unutmayınız 
✅ iletişim: osmanlicatr@gmail.com 
#Osmanlıcalisanı #Türkçe #Osmanlıca #öğreniyorum #Arapça #Farsça #derseri #OsmanlıTürkçesi #hat #hatörneklleri #hatlevha #hatsanatı #hattat #OsmanlıDevleti #Türkiye #şair #şiir #edebiyat #divan #Okuma #edebimetin #küfi #sülüs #nesih #talik #celidivani #divani #rika #celitalik #celisülüs #söz #gazel #ketebe #kitabe #beyit #darbımesel #kelam #tezhip #müzehhip #minyatür #ottoman #language #Şuküfe #OsmanlıcaDersleri #عثمانليجه #BeytullahYILDIRIM #Bismillahirrahmanirrahim #keşfet #Shorts #reels #keşfet #Nesimi #Seyyid #SamiYusuf #Nasimi #divanşairi #AyşeSolak #ben #bu #cihana #sığmazam 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...