2 Şubat 2023 Perşembe

Osmanlıca Hat Levha Avni Fatih Sultan Mehmet Vefa Görmedim

Osmanlıca Hat Levha Avni Fatih Sultan Mehmet Vefa Görmedim

Vefâ görmedin ölürsem eger ben gül-‘izârumdan
İrişe dem-be-dem bûy-i vefâ hâk-i mezârumdan
*
Eger bülbül gibi her niçe feryâd ü figân itsem
Nasîbüm hâr-ı mihnetdür benüm ol gül-‘izârumdan
*
Piyâde hâk-i pâyına niçe ferzâneler ruh kor
Bu hâki pây-mâl itmek umaram şeh-süvârumdan
*
Dolaşdum zülf-i yâra iltemedüm başa sevdâsın
Hemân yüz karalığı hâsıl oldı rûzgârumdan
*
Kenârum dürr-i maksûd ile pürdür ‘Avnîyâ çün kim
Gözüm yaşı akar deryâ gibi her dem kenârumdan
Avnî – Fatih Sultan Mehmed Han Hz.
Eğer ben o gül yanaklı sevgilimden vefa görmeden ölürsem, 
mezarımın toprağından devamlı olarak etrafa vefa kokusu yayılır.
*
Bülbül gibi ne kadar feryat figan edersem edeyim; 
sevgilimin gül yanağından alacağım nasip, ancak mihnet ve eziyet dikenidir.
*
Nice güçlü, kuvvetli ve akıllı insanlar aciz bir halde o sevgilinin ayağının toprağına yüz sürüyorlar. 
O gam ve eziyet meydanının usta binicisinden, aşkının yolunda toprak olan ben zavallıyı da ayaklarının altına almasını umuyorum.
*
O sevgilinin uzun ve siyah zülüflerine dolaştım da, aşkını ve sevdasını bir türlü ona erdiremedim. 
Bütün ömrümce elde ettiğim şey sadece bu yüz karalığı oldu.
*
Gözyaşlarım her an ulu ırmaklar gibi yanağımın iki yanından aktığı için, 
kucağım arzu ve emel incisiyle dopdoludur ey Avnî.
🌐 Osmanlıca Lisan-ı Osmani Beytullah YILDIRIM 
🎬 Youtube: https://bit.ly/3J4APJV
✔️ Osmanlı Türkçesi Okumaları 
✔️ Eskimez yazı, Kur'an elifbası alfabesi, Kadim Türkçe 
✔️ Sayfamıza destek için abone olmanızı istirham ederim  
✔️ Kıymetli yorum ve önerilerinizi lütfen yazınız 
✔️ Yeniliklerden haberdar olmak için bildirim zilini açmayı unutmayınız 
✅ iletişim: osmanlicatr@gmail.com 
#Osmanlıcalisanı  #osmanlıca #OsmanlıTürkçesi #HatLevha #hatsanatı #OsmanlıDevleti #Şiir #Edebiyat #OsmanlıDevleti #CeliDivani #rika #celitalik #kitabe #gazel #Ketebe #kitabe #beyit #darbımesel #rika #şair #Kelamıkibar #minyatür #OsmanlıcaDersleri #Avni #FatihSultanMehmet #vefa #görmedim #ölüm #gülizar #vefa #haki #mezar #bübül #feryad #figan #nasib #har #nimet #piyade 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu yazınız...